Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy dają nam wymierne korzyści. Nie tylko w postaci rozbudowy masy mięśniowej i zarysu mięśni, ale i w kategoriach zdrowotnych. Pokrótce, dbając o mięśnie pleców dbamy o stan naszego kręgosłupa oraz rozwijamy jego elastyczność. Co nie tylko może zminimalizować prawdopodobieństwo jego kontuzji, ale nawet gdy do niej dojdzie to my sami dużo szybciej powrócimy do formy i prawidłowego funkcjonowania.

Co dają ćwiczenia na plecy?

Ćwiczenia na plecy może wykonywać każdy. Oczywiście, stopień umiejętności oraz kondycji wyraźnie wpłynie na to, jakie dokładnie serie ćwiczeń będziemy w stanie wykonać, jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby robić to bez ciężarów. Aby wypracować właściwą technikę początkującym polecane jest, aby ćwiczenia z ciężarkami najpierw wykonywali „na sucho”, a dopiero później, gdy ich ruchy będą wystarczająco elastyczne i zgrane, przerzucenie się na realne ciężary. Dzięki temu, będziemy mieć pewność, iż nasze ruchy są prawidłowe, a ćwiczenia przyniosą dużo szybciej lepsze efekty.

Dlaczego warto trenować plecy?

Jak wiadomo, ćwiczenia siłowe nie powinny nigdy ograniczać się do danej partii ciała. Działanie takie spowodować mogłoby nie tylko kłopoty ze zdrowiem, ale i stworzenie nienaturalnej czy nawet karykaturalnej sylwetki – częstym przykładem jest tutaj skupianie się wyłącznie na trenowaniu górnych partii ciała, a pomijanie nóg. Plecy jako podstawa utrzymania prawidłowej sylwetki pod żadnym pozorem nie mogą być pomijane. Najlepiej gdy serie na nie wykonywane są na przemian z tymi na klatkę piersiową.